En riktigt proffsig servicetekniker!
"Med dagligt underhåll av maskinen håller den längre"
– Daniel, Servicetekniker på Hako.
Dobrowolski är ett proffs på service
Daniel Dobrowolski är servicetekniker på Hako Ground & Garden sedan lite mer än ett år tillbaka. Men erfarenheten av fältservice på städmaskiner är det få som slår. Daniel har arbetat med service och underhåll av städmaskiner på fältet i mer än tio år i Stockholmsregionen.
Man märker tydligt kunskapen hos Daniel
Vi följer med Daniel på ett serviceuppdrag hos en kund i Stockholm. Daniel startar maskinen och säger direkt, lyssna - vattenpumpen i den här maskinen måste bytas. Vi jobbar i en bransch med ganska mycket okunskap hos användaren ibland. Är det bara rätt kemiprodukter och rätt användning av maskinen så håller den mycket längre - säger Daniel.
Kolla här säger Daniel, den här kunden har använt alldeles för mycket kemprodukter i tanken och visar ett helt igensatt filter i maskinen.
"Jag gör det som passar bäst för kunden - och för mig"
– Daniel, Servicetekniker på Hako
En vanlig vardag för en servicetekniker
Daniel startar alltid hemifrån och åker direkt till kunden. Det blir smidigare för både mig och kunden. Servicebussen är full med reservdelar och verktyg så de allra flesta serviceuppdragen kan lösas direkt vid kundbesöket. Uppdragen till mina kundbesök kommer direkt i datorn via MC Hako som är vårt servicesystem. Sen sätter jag min besöksrunda själv efter vad som blir mest logiskt och geografiskt bäst eller det som fungerar bäst för kunden och mig.
Tar något slut så beställer Daniel delarna själv direkt eller gör en veckolista med vad som behövs i servicebussen. Hämta delar gör jag på vårt kontor i Brunna vid behov, ibland varje dag. Ibland får jag även serviceuppdrag i vår verkstad i Brunna men det är mest vid svårare maskinproblem.
Skönt med ett fritt arbete
Det är skönt med ett fritt arbete tycker Daniel. Jag sköter kundkontakter, lämnar offerter på reservdelar och gör sedan själv alla serviceuppdragen. Enkla fel går med bara farten men det är de svåra och krångliga felen som är mer utmanande. Då blir man jäkligt nöjd när man fixat det.
"Testkörning. Se vilken skillnad det blev"
Uppdraget är slutfört
Efter uppdraget var slutfört har Daniel en genomgång med användaren med vad han gjort med maskinen och förklarar samtidigt vad som händer med maskinen när det är för mycket kem i maskinen. Ni bör göra daglig tillsyn av er maskiner så slipper ni en del enkla fel säger Daniel. Kunden nickar förstående om detta. En sista uppmaning från Daniel till kunden är att egentligen behöver ni inte använda kemprodukter alls till detta golv.
Det räcker med rätt rondell och bara rent vatten i tanken. Tydligt och enkelt som det ska vara när ett proffs agerar.
ATT TÄNKA SERVICE ÄR ATT TÄNKA HELHET!
När vi erbjuder service tänker vi att maskinen ska vara en del av en långsiktig och hållbar affärsrelation. En maskin ska leva länge. Service i rätt tid, hur maskinen används och hur vi minimerar driftstopp är viktiga frågor för oss. Vi har därför samlat allt kring användningen av era maskiner under ett koncept - Servicecenter!
- Rätt användning av en maskin gör att maskinen lever längre
- Auktoriserade servicetekniker ser till att dina maskiner i trygga händer
- Använd alltid originaldelar
Vill du få hjälp att se över era servicebehov - boka ett möte här.
Vi älskar snygga ytor och det tror vi att både du och dina kunder också gör!